Jak stworzyć idealną reklamę we współczesnych mediach?

płyta winylowaDopiero zaczynasz swoją przygodę z szeroko pojętym zagadnieniem jakim jest tak zwane public relations i zastanawiasz się jakie czynniki wpływają na popularność firmy, jakiejś osoby czy danej usługi? A może reklama to twój konik i uwielbiasz pogłębiać wiedzę na jej temat? W tym artykule dowiesz się jak stworzyć idealną reklamę telewizyjną, radiową, prasową oraz internetową. Oryginalna reklama w prasie? A może reklama w telewizji? Nic trudnego - trzeba tylko mieć pomysł. Prasa drukowana nie dysponuje takimi elementami jak obraz czy dźwięk. Muzyka z reklam nie wchodzi tu oczywiście w grę. Dlatego też nadawcy reklam starają się operować w sposób kreatywny i nowatorski wyłącznie słowami. Wbrew pozorom wcale nie jest to łatwe zadanie. Od czego należy zacząć? Najlepiej urządzić burzę mózgów związaną z produktem, który chcemy zareklamować. Możemy wybrać jedną z dwóch dróg. Po pierwsze więc odnaleźć słowo, które brzmi podobnie do nazwy naszego produktu.

Mamy wtedy do czynienia z tak zwaną aliteracją. Nie zawsze jednak znajdziemy równocześnie konotację pomiędzy nazwą reklamowanej rzeczy czy usługi a odnalezionym słowem. Dlatego też czasem warto skierować się w drugą stronę i najpierw wypisać wszystkie słowa związane z produktem, a dopiero potem wybrać to, które będzie perełką kampanii reklamowej.

Kolorowa reklama w telewizji

Nie da się ukryć, że największym atutem telewizji jest ruchomy obraz oraz dźwięk. Często zapamiętujemy ten ostatni. Muzyka z reklam telewizyjnych stanowi często źródło całej kampanii reklamowej. To dzięki niej nasz odbiorca kojarzy jakąś piosenkę z danym produktem. Przykładem są na przykład reklamy sieci komórkowych, w których często muzyka z reklam jest charakterystyczna i szybko można ją skojarzyć z danym elementem lub zapamiętać i podśpiewywać na każdym kroku. Nie dziwi więc fakt, że telewizja wykorzystuje stuprocentowo wszystkie możliwe techniki, by dotrzeć do konsumentów. Nie da się również ukryć, że dziś telewizję ogląda o wiele więcej osób niż dzieje się to w przypadku czytania gazet na przykład tych wydawanych codziennie.

Muzyka z reklam w radiu to podstawa

Radio dysponuje przede wszystkim dźwiękiem. W przypadku przedstawiania jakiegoś produktu ważna jest więc oczywiście muzyka z reklam oraz głos lektora. Te dwa czynniki wpływają na to, czy podczas nadawania reklamy nasz odbiorca zostanie zaciekawiony i wysłucha jej do końca, czy może zmieni stację na inną po to, by dla przykładu posłuchać muzyki. Reklamy radiowe podobnie jak te z prasy drukowanej często operują grami słownymi i kalamburami. Należy jednak uważać, by odbiorca za bardzo nie skupił się na potyczkach językowych, bowiem wtedy zapomni o produkcie, do kupna którego ma przecież zostać przekonany. Minusem reklamy radiowej jest ulotność. To takiej publikacji nie można wrócić samodzielne. Można tylko poczekać aż ponownie zostanie wyemitowana na antenie. Na szczęście stacje radiowe powtarzają często te same reklamy, przez co słuchacz spokojnie może wysłuchać tego, co go potencjalnie zainteresuje.

Reklama w internecie musi się wybić

Powstanie internetu pozostawiło reklamie ogromne pole do popisu. Należy jednak pamiętać, by wybierać miejsce jej publikacji na sprawdzonej witrynie. Często niektóre strony internetowe chcąc zarobić pieniądze zamieszczają mnóstwo różnorodnych reklam. Natłok kolorów i często włączających się automatycznie dźwięków powoduje, że internauci (czyli nasi potencjalni konsumenci) wyłączają stronę bez oglądania wyskakujących licznie reklam. Należy więc wybrać witrynę, na której nasza reklama nie będzie nachalna, ale w jakiś sposób przyciągnie uwagę wirtualnego odbiorcy. W przypadku reklamy internetowej właśnie takie działanie będzie idealnym i łatwym kluczem do sukcesu.

Jak widzisz wystarczy tylko odrobina dobrej chęci, a także kreatywność i odpowiednie umiejętności techniczne, by stworzyć idealną reklamę telewizyjną, radiową, prasową czy nawet internetową. Pamiętaj, że najważniejsze czynniki wpływające pozytywnie na odbiorcę to przede wszystkim muzyka z reklam, chwytliwe i czytelne hasło reklamowe, które konsument szybko zapamięta, a także zabawa słowem, która zapewni odbiorcy odpowiednią dawkę funkcji ludycznej.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Ostatnie

Our website is protected by DMC Firewall!